Ulgi podatkowe: odroczenia, raty, umorzenia, zaległości podatkowe osób fizycznych
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o odroczenie/ rozłożenie na raty/ umorzenie zaległości podatkowej
2. Załączniki
- zaświadczenie o dochodach obojga małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym;
- kopie odcinków emerytury lub renty;
- zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego lub kopia dowodu pobieranego zasiłku;
- kopie rachunków za leki;
- potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę;
- udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie gospodarstwa domowego (kopie rachunków za czynsz, energię elektryczną, gaz, węgiel, za pobór wody i odprowadznie ścieków, za eksploatację pojazdów i inne);
- kopie umów spłat zaciągniętych kredytów bankowych;
- inne, na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postepowania podatkowego.
3. W przypadku reprezentowania Wnioskodawcy przez pełnomocnika dodatkowo:
- pełnomocnictwo wg wzoru stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28.12.2015 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 2330).
Komórka organizacyjna
Stanowisko ds. Windykacji Należności Budżetowych, Środków Trwałych
Pokój nr 10; telefon 91 56-44-235 wew. 20 e-mail: podatki@bielice.com.pl
Opłaty
Nie pobiera się opłaty skarbowej za wniosek.
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa – 17,00 zł.
Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstepnemu lub rodzeństwu są zwolnione
z opłaty skarbowej na podstawie ustawu o opłacie skarbowej.
Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Gminy Bielice:
Pyrzycko-Stargardzki Bank Spółdzielczy O/Bielice
23 9387 1013 5500 0286 2000 0010
Termin i sposób realizacji
Niezwłocznie, nie dłużej niż w ciągu miesiąca, w sprawach skomplikowanych dwa miesiące.
Podstawa prawna
Podstawa prawna: art. 67a § 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 201 z późn.zm.).
Tryb odwoławczy
Odwołanie od wydanej decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Wójta Gminy Bielice, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji Stronie.
Dodatkowe informacje, uwagi
1. W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie, organ podatkowy zawiadamia o tym Stronę, podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 Ordynacji podatkowej).
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Urzędzie Gminy Bielice w ciągu 7 dni, z pouczeniem, że niewypełnienie tego obowiązku spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia ( art. 169 § 1 Ordynacji podatkowej).