Ulgi podatkowe: odroczenia, raty, umorzenia, zaległości podatkowe osób prawnych
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o odroczenie/ rozłożenie na raty/ umorzenie zaległości podatkowej
2. Załączniki
- Dokumenty potwierdzajace dochody za 3 lata;
- Wysokość i rodzaje zobowiązań;
- Wysokość i rodzaje wierzytelności;
- Sprawozdania finansowe, jeżeli Wnioskujący ma obowiązek ich sporządzania (bilans, rachunek zysków i strat itp.) za rok poprzedzający złożenie wniosku;
- Dokumenty potwierdzające poniesione koszty działalności gospodarczej w ostatnich trzech miesiącach;
- Oświadczenie o niezaleganiu/zaleganiu z innymi zobowiązaniami publicznoprawnymi;
- Kopie umów kredytowych lub pożyczkowych;
- Informacja o otrzymanej pomocy publicznej w ciągu 3 ostatnich lat;
- Inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postepowania podatkowego;
- Informacje jakie powinny być złożone przez podmiot ubiegający się o pomoc publiczną, zgodnie z odpowiednimi przepisami dotyczącymi postępowania w sprawie udzielania pomocy publicznej.
3. W przypadku reprezentowania Wnioskodawcy przez pełnomocnika dodatkowo:
- pełnomocnictwo wg wzoru stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28.12.2015 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 2330).
Komórka organizacyjna
Stanowisko ds. Windykacji Należności Budżetowych, Środków Trwałych
Pokój nr 10; telefon 91 56-44-235 wew. 20 e-mail: podatki@bielice.com.pl
Opłaty
Nie pobiera się opłaty skarbowej za wniosek.
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa – 17,00 zł.
Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Gminy Bielice:
Pyrzycko-Stargardzki Bank Spółdzielczy O/Bielice
23 9387 1013 5500 0286 2000 0010
Termin i sposób realizacji
Niezwłocznie, nie dłużej niż w ciągu miesiąca, w sprawach skomplikowanych dwa miesiące.
Podstawa prawna
Podstawa prawna: art. 67a § 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 201 z późn.zm.).
Tryb odwoławczy
Odwołanie od wydanej decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Wójta Gminy Bielice, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji Stronie.
Dodatkowe informacje, uwagi
1. W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie, organ podatkowy zawiadamia o tym Stronę, podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 Ordynacji podatkowej).
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Urzędzie Gminy Bielice w ciągu 7 dni, z pouczeniem, że niewypełnienie tego obowiązku spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia (art. 169 § 1 Ordynacji podatkowej).